Κατεβάστε εδώ την πρόσκληση και  εδώ το πρόγραμμα της Ημερίδας σε μορφή PDF 


Στην σημερινή συγκυρία της ανακατάταξης του διεθνούς εμπορίου και της ανάγκης εξεύρεσης νέων αγορών, ξεχωρίζουν δύο νέες πολλά υποσχόμενες στρατηγικές κατευθύνσεις για τις ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων, και συγκεκριμένα: 

•Η αγορά των συστατικών τροφίμων

•Η αγορά των τροφίμων (και συστατικών τροφίμων) με θρησκευτική πιστοποίηση

Η αγορά των συστατικών τροφίμων (food ingredients) αποτελεί μία σημαντική αγορά με ταχέως αυξανόμενο κύκλο εργασιών παγκοσμίως. Η σημασία των φυσικών συστατικών τροφίμων αυξάνεται συνεχώς καθώς οι καταναλωτές ενδιαφέρονται να βελτιώσουν τις διατροφικές τους συνήθειες. Παράλληλα τέθηκε σε ισχύ από τον Δεκέμβριο και ο νέος κανονισμός της ΕΕ σχετικά με την βελτίωση της σήμανσης των τροφίμων στην ΕΕ.  

Στα πλαίσια αυτά, η εταιρία έρευνας Mintel παρουσιάζει σε νέα έρευνά της  ότι πάνω από το 12% των τροφίμων και ποτών που εισήλθαν στην αγορά το 2013 ισχυρίζονται φυτική προέλευση, ποσοστό διπλάσιο από το αντίστοιχο του 2009.  

Επίσης αίσθηση προκάλεσε η πρόσφατη ανακοίνωση της εταιρίας μελετών CNS Media, ότι το ελληνικό γιαούρτι χρησιμοποιείται πλέον ως πρώτη ύλη σε 10 νέα προϊόντα στις ΗΠΑ και την Βρετανία. 

Η ελληνική βιομηχανία συστατικών τροφίμων, με πλήθος συστατικών που παράγονται στην εύφορη ελληνική γη με τις παραδοσιακές μεθόδους παραγωγής, θα πρέπει να ενεργοποιηθεί και να προτείνει τα προϊόντα της στο στη διεθνή βιομηχανία τροφίμων που παράγει ενδιάμεσο ή τελικό προϊόν και αναζητεί  α΄ & β΄ ύλες φυσικές ή τεχνητές υψηλότερης ποιότητας. 

Στο πλαίσιο αυτό, 

•στο πρώτο μέρος της ημερίδας θα παρουσιαστεί τόσο ο διεθνής κλάδος των συστατικών τροφίμων, όσο και οι ευκαιρίες που ανοίγονται,  από την κυρία Tatiana Rozema, ανώτερο στέλεχος της UBM – Fi Global, του φορέα που διοργανώνει τις εκθέσεις Food Ingredients σε 15 χώρες του κόσμου.

Η αγορά των τροφίμων με θρησκευτική πιστοποίηση, αποτελεί μία ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά που προβλέπεται να ξεπεράσει στα επόμενα χρόνια τα 2 τρις$. Ήδη το 16% του παγκόσμιου κλάδου τροφίμων αφορά τρόφιμα με θρησκευτική πιστοποίηση, ενώ ο ρυθμός αύξησης του κλάδου αυτού παραμένει υψηλός για σχεδόν μία δεκαετία. 

Διεθνώς ο άξονας της αγοράς τροφίμων HALAL, κινείται  γύρω από τις χώρες της Μέσης Ανατολής και Βόρειας Αφρικής (ΜΕΝΑ), καθώς και Νότιας και Νοτιοανατολικής Ασίας, με τα εκτιμώμενα στοιχεία να επισημαίνουν ότι η συγκεκριμένη αγορά θα διευρυνθεί στο 1,6 τρις $ μέχρι το 2018, διαμορφώνοντας έναν ετήσιο δείκτη ανάπτυξης (CAGR) της τάξης του 6,9%.

Από τα δεδομένα αυτά προκύπτει ως ανάγκη για τις ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων να προχωρήσουν σε πιστοποιήσεις των προϊόντων τους, προκειμένου αυτά να λάβουν το «διαβατήριο» που θα τους επιτρέψουν να εισαχθούν στις χώρες με μουσουλμανικούς ή εβραϊκούς πληθυσμούς και σε δίκτυα που διακινούν μόνο πιστοποιημένα τρόφιμα.

•Στο δεύτερο μέρος της ημερίδας θα παρουσιαστεί από έναν από τους σημαντικότερους φορείς πιστοποίησης halal στην Ευρώπη με έδρα την Ελβετία και γραφεία σε Ευρώπη και Dubai, την Halal Certification Services GmbΗ,  η σημασία και οι απαιτήσεις της πιστοποίησης halal. Άλλωστε η HCS GmbH διαθέτει και σημαντική Ελληνική εμπειρία καθώς στους τελευταίους μήνες έχει ήδη πιστοποιήσει πάνω από δώδεκα ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων και συστατικών τροφίμων. 

Στην συνέχεια θα παρουσιάσει την αντίστοιχη διαδικασία για το εβραϊκό kosher και εξουσιοδοτημένος Ραβίνος.

ΘΩΜΑΣ ΒΑΣΣΑΡΑΣ


Συνδιοργάνωση